Wg mnie. rozwiazanie jest w tym co napisal kowal 2002, zauwazcie ze w slabszych autach tego nie ma, a tylko mocniejsze sciaga
							
						
					octavia ściaga w prawo - nie chcą naprawić na gwarancji
				
					Zwiń
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Czy uważasz, że stare poczciwe 1,9 TDI BXE to mocny silnik? A u mnie ten problem występuje w takim samym stopniu jak u reszty. Silnik nie ma tutaj znaczenia - może tylko skala problemu (wiadomo szybsze ściąganie - przy większym przyśpieszeniu) .Zamieszczone przez MaicroftWg mnie. rozwiazanie jest w tym co napisal kowal 2002, zauwazcie ze w slabszych autach tego nie ma, a tylko mocniejsze sciaga
 
 [ Dodano: Sro 02 Lis, 11 09:23 ]
 Ale i tak Koledze kowal 2002 dziękujemy za próbę pomocy i choćby pobieżne wyjaśnienie problemu  
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 tak bo ma sporo więcej Nm niż benzyna i to dostępne przy bardzo niskich obrotach, nie same KM się liczą, już wczesniej opisywałem jak to wygląda przy porównaniu TDI BXE 105KM vs 1.6 16V BCB też a105KMZamieszczone przez SKODAJACKCzy uważasz, że stare poczciwe 1,9 TDI BXE to mocny silnik?O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Mój też ściąga przy mocniejszym kopie, tak że czasami trzeba ostro korygować, i sądzę że jest to wina raczej niskiej pułki i tak ma być. Na szczęście jest kierownicaZamieszczone przez MaicroftWg mnie. rozwiazanie jest w tym co napisal kowal 2002, zauwazcie ze w slabszych autach tego nie ma, a tylko mocniejsze sciaga Jeśli chce się by auto jeździło jak po szynach zostaje audi lub BMW :P
							
						Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125. Jeśli chce się by auto jeździło jak po szynach zostaje audi lub BMW :P
							
						Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Tutaj się Koleżko nie zgodzę - jeździłem już wieloma samochodami (w tym poprzednią OII Combi z tym samym silnikiem), obecnie pomykam też czasami Astrą III i Yarisem Żony - i w żadnym z tych samochodów problem ściągania nie występuje. Równie dobrze pod tą "przypadłość niskiej półki" to można podciągnąć wszystkie usterki spartaczone przez fabrykę. A tak BTW 80 tys to już nie taka najniższa półka.Zamieszczone przez Psycho DadMój też ściąga przy mocniejszym kopie, tak że czasami trzeba ostro korygować, i sądzę że jest to wina raczej niskiej pułki i tak ma być. Na szczęście jest kierownicaZamieszczone przez MaicroftWg mnie. rozwiazanie jest w tym co napisal kowal 2002, zauwazcie ze w slabszych autach tego nie ma, a tylko mocniejsze sciaga Jeśli chce się by auto jeździło jak po szynach zostaje audi lub BMW :P Jeśli chce się by auto jeździło jak po szynach zostaje audi lub BMW :P
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Trochę poszperałem i okazuje się, że ten "wałek pośredni" o numerze 1K0 407 522 był stosowany do silników AZV ( 136KM ) i BKD ( 140KM ) m.in. w Golfie 04-05, Touran-ie 03-05, A3 04-07 przy 6 biegowych skrzyniach ( i to tez nie wszystkich ). Czyli szału jeśli chodzi o moc i moment nie było... Ciekawe czemu zrezygnowali z tego rozwiązania w późniejszych modelach...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
 Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 program telewizyjny na temat skody!!!
 
 Witam
 Około 3 lata temu w programie "sprawa dla reportera" (TVP 2) został poruszony temat sprzedaży przez dealerów marki nr.1 w Polsce samochodów prawie nowych jako nowych (demo,po dużych kolizjach itp.). Sprawa odbiła się bez większego echa w owym czasie nikt inny (tvn turbo, auto świat) nie chciał się zabrać poważnie za ta sprawę. Te kilkadziesiąt osób, które chciało wywalczyć wymianę wadliwego pojazdu na nowy wolny od wad było traktowane jak ktoś kto się nie zna i zupełnie nie ma racji i jak to napisano w mojej sprawie .."użytkujący dopiero po przejechaniu kilkunastu tysięcy kilometrów stwierdził ze jest coś nie tak z jego pojazdem, wcześniej tego nie zgłaszał"(żaden serwis nie widział usterek podawanych przez użytkującego ), w każdej firmie słyszałem "proszę do nas już nie przyjeżdżać".
 Kolego mmiscior po tej sprawie mam:
 przegraną sprawę z owym dealerem (trwała ok.10 min.)
 całą reklamówkę dokumentów (opini, pism, itd)
 stracony czas na udowodnienie ze samochód sprawiał zagrożenie w ruchu drogowym
 no i oczywiście stracone pieniądze (nie małe)
 A zapewniam ze wada mojego pojazdu była bardzo poważna, można by o tym książkę napisać.
 Jeśli będziesz chciał więcej info chętnie odpowiem.
 Pozdrowienia dla osób czytających te posty, oczywiście dla dealerów tez
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 To wiadomo, ale pytanie czy był to projekt "na wyrost" i tak niewiele dawała, że można ją było zwyczajnie wyeliminować w późniejszej produkcji, czy zmieniono dodatkowo coś jeszcze, co powoduje, że jej usunięcie nie wpłynęło drastycznie na zachowanie auta?Zamieszczone przez dwaokakowal 2002, Koszty 
 
 
 Ten wynalazek był montowany teoretycznie do 30.10.2004r czyli przez trochę ponad pół roku ( BKD w OII chyba od 02.2004 ).Zamieszczone przez MaicroftW BKD DSG mialem dwie pol osie o roznych dlugosciachJest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
 Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 dlatego też nie idę do sądu, wolę to w wolnych chwilach ponagłaśniać w mediachZamieszczone przez hak_Kolego mmiscior po tej sprawie mam:
 przegraną sprawę z owym dealerem (trwała ok.10 min.)
 całą reklamówkę dokumentów (opini, pism, itd)
 stracony czas na udowodnienie ze samochód sprawiał zagrożenie w ruchu drogowym
 no i oczywiście stracone pieniądze (nie małe)
 A zapewniam ze wada mojego pojazdu była bardzo poważna, można by o tym książkę napisać.
 VW Passat 2,0TGI 170KM + DSG nówka sztuka - też tak samo ściąga
 dzisiaj napisałem list do UOKiKu - że samochody Skoda Octavia 1,8TSI+DSG są niebezpiecznie
 
 nie wiem jeszcze czy jakbym podał do sądu sprzedawcę, że nie poinformował mnie przed zakupem o tym, że samochód ściąga (niezgodność towaru z umową) czy tego bym nie wygrałtak Pana samochód jest nowy i ściąga w prawo ale tak ma być
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 nie wiem jeszcze czy jakbym podał do sądu sprzedawcę, że nie poinformował mnie przed zakupem o tym, że samochód ściąga (niezgodność towaru z umową) czy tego bym nie wygrał
 
 Witam
 Istotna sprawą w twoim przypadku jest to czy zakupiłeś samochód jako osoba fizyczna czy tez jako przedsiębiorca?
 Jeśli jako osoba fizyczna możesz udać się jeszcze do federacji konsumentów, ale jak auto masz na firmę to pozostaje Ci tylko sąd gospodarczy.
 A wracając do pozwu przeciwko sprzedawcy to ja także składałem go jako niezgodność towaru z umową i ze nie zostałem o tym poinformowany.
 Jeżeli chciałbyś na ten temat(naszego sprzedawcy)więcej informacji to mogę ich udzielić lecz nie na forum (za dużo postronnych osób ma do tego wgląd).
 Pozdrawiam
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 No dobrze, ale czy tu mówimy o ściąganiu przy mocniejszym kopie, czy cały czas podczas jazdy (tak pisze mmiscior w pierwszym poście)? Jeśli to drugie, to chyba półosie nie mają za wiele do tego, a już na pewno od samochodu tej klasy można wymagać, żeby ze stałą prędkością jechało prosto. Tak jak moja krowa, w której przy spokojnej jeździe na wprost mogę kierownicę trzymać dwoma palcami i nic się nie dzieje. Przyspieszanie to co innego, tu już różnie się auto może zachowywać, zwłaszcza przy tej mocy.Zamieszczone przez Psycho DadMój też ściąga przy mocniejszym kopie, tak że czasami trzeba ostro korygować, i sądzę że jest to wina raczej niskiej pułki i tak ma być. Na szczęście jest kierownica Jeśli chce się by auto jeździło jak po szynach zostaje audi lub BMW :P: Jeśli chce się by auto jeździło jak po szynach zostaje audi lub BMW :P:
 : Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
 :
 : Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
 : Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
 :
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 To ściąganie występuje przy przyśpieszaniu i to niekoniecznie "przy mocniejszym kopie". U mnie problem zdecydowanie narasta przy nawet delikatnym przyśpieszaniu pod górkę.Zamieszczone przez Super_BeNo dobrze, ale czy tu mówimy o ściąganiu przy mocniejszym kopie, czy cały czas podczas jazdy (tak pisze mmiscior w pierwszym poście)? Jeśli to drugie, to chyba półosie nie mają za wiele do tego, a już na pewno od samochodu tej klasy można wymagać, żeby ze stałą prędkością jechało prosto. Tak jak moja krowa, w której przy spokojnej jeździe na wprost mogę kierownicę trzymać dwoma palcami i nic się nie dzieje. Przyspieszanie to co innego, tu już różnie się auto może zachowywać, zwłaszcza przy tej mocy.
 Zresztą nie jeździmy po samych autostradach ze stałą prędkością - najczęściej jedzie się przyśpieszając i hamując na przemian - a wtedy ściąganie występuje.
 Fizycznie męczące jest kontrowanie kierownicy - po dłuższej jeździe odczuwam ból ręki od tego manewru- a Skoda nadal twierdzi, że problem nie istnieje!
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Rzeczywiście pomysł żeby znaleźć większą grupę osób które mają ten sam pomysł nie jest zły, ostatnio w turbo kamerze zebrali się tak posiadacze czerwonych Lancerów z których odpryskuje lakier, a jeszcze wcześniej osoby które na odbiór nowej kii (kia) Sportage czekały po roku nie wspominając już o posiadaczach Subaru foresterów z silnikiem diesla boxer w których podczas ruszania paliło się sprzęgło. Zawsze kilka kilkanaście osób ma większe szanse na przebicie a nawet jeżeli importer i producent nic nie wskórają pozostaje pozew zbiorowy albo indywidualne sprawy.
 
 Moim zdaniem nie jest złym pomysłem zasypanie UOKIK pismami iż pojazd ten stwarza zagrożenie w ruch drogowym gdyż dobrej reklamy by to Skodzie nie zrobiło gdyby ten pojazd został na taką listę wpisany. Może wtedy chciała by ten problem naprawić załagodzić ?
 
 Trzymam kciuki aby udało się tą sprawę załatwić ale z drugiej strony obawiam się iż nawet kilkanaście osób nie da rady z silną czeską korporacją Ale pożyjemy zobaczymy. Ale pożyjemy zobaczymy.
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 samochód kupiłem z kratką, czyli na fakturę na firmęZamieszczone przez hak_Jeżeli chciałbyś na ten temat(naszego sprzedawcy)więcej informacji to mogę ich udzielić lecz nie na forum (za dużo postronnych osób ma do tego wgląd).
 moj adres meilowy [email protected]
 napisz co i jaktak Pana samochód jest nowy i ściąga w prawo ale tak ma być
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 A czytaliście artykuł w ostatnim Auto-Świecie (z 31.10.2011)? Tam opisują przykład naszego kolegi mmiscior - ale to i tak odpowiedź Skody jest powalająca: " Octavia pana (...) jest wyposażona w automatyczną skrzynię biegów DSG i ma różne długości półosi napędowych, co podczas gwałtownego przyśpieszania powoduje niewielkie ściąganie pojazdu w prawo. Wskazana cecha kinematyki (to pewnie tak dla zaciemnienia sprawy :lol: ) układu zawieszenia i przeniesienia napędu jest TYPOWYM zjawiskiem we wskazanym rozwiązaniu konstrukcyjnym samochodów z przednim napędem oraz silnikiem o dużej mocy i momencie" Jedno wielkie kłamstwo :twisted:Zamieszczone przez kowal 2002Trochę poszperałem i okazuje się, że ten "wałek pośredni" o numerze 1K0 407 522 był stosowany do silników AZV ( 136KM ) i BKD ( 140KM ) m.in. w Golfie 04-05, Touran-ie 03-05, A3 04-07 przy 6 biegowych skrzyniach ( i to tez nie wszystkich ). Czyli szału jeśli chodzi o moc i moment nie było... Ciekawe czemu zrezygnowali z tego rozwiązania w późniejszych modelach...
 Raz - problem występuje również przy manualnej skrzyni, dwa - to ściąganie nie jest niewielkie, trzy - nie jest to objaw TYPOWY, cztery - to niekoniecznie silniki o dużej mocy i momencie (o tym pisałem już we wcześniejszym poście). Kłamstwo kłamstwem pogania! Czyli Skoda przyznaje się , że samochód zbacza z zadanego toru jazdy - ale twierdzi, że TAK MA BYĆ (bo co? Bo sobie tak w Skodzie wymyślili??? ) Nie odpuszczę ! Propozycja - wszyscy z tym problemem niech piszą skargę do UOKiKu (może nawet kolega który już to zrobił użyczy nam swojej treści dla ułatwienia). Jeśli będą mieli tych skarg kilkanaście może w końcu zainteresują się tematem! A swoją drogą piszę dzisiaj do Interwencji Auto Świata, że przypadek nie jest odosobniony. Może oni też coś pomogą
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 WitamZamieszczone przez MisialdoAle jak by na to nie patrzyć to chyba on wskazuję politykę działania wszystkim lokalnym oddziałom Skody czyli także SAP
 W odpowiedzi na twoje stwierdzenie napiszę kilka słów na ten temat.
 Świat motoryzacyjny to nie różowa bajka w której wszystkie "postacie" bardzo się lubią i szanują, jest wręcz odwrotnie to jedno wielkie bagno gdzie liczy się tylko pieniądz i duży zysk, a jak już ktoś zostanie wyj...ny to trudno jego strata ze był frajerem i dał to sobie zrobić.Nie wszyscy sprzedający dealerzy są uczciwi i chcą tylko twojego dobra lecz chcą wyciągnąć od Ciebie kasę.
 Ale po kolei. W tym łańcuszku mamy: producenta, importera(gwaranta),dealera oraz małego Kowalskiego.
 Fabryka(producent) sprzedaje za dobre pieniądze samochody po "kolizjach"(dla nich naprawa jest nieopłacalna i oczywiście nie maja tego gdzie zrobić), importerzy bloku wschodniego kupują je lecz bez gwarancji producenta, naprawiają i sprzedają dealerom z niby gwarancją (ale wszyscy wiemy jak to w tej chwili wygląda), dealer zataja to przed klientem i sprzedaje jak super fabryczną nówkę.
 Wszyscy przy tym zarabiają na tym bardzo dobre pieniądze.
 Myślę ze osoby czytające i piszące tutaj swoje posty zgodzą się z moim twierdzeniem.
 Pozdrawiam
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Witam jako uzupełnienie do tego co napisał kolega hak_ proponuje uruchomić linka i przeczytać to co napisał lec
 
 
 Temat robienia w balona klientów prze Skodę poruszany był już nawet w TVP w sprawie dla reportera.
 
 Przypuszczam że cena zakupu O2 przez SAP od producenta liczona jest w niektórych przypadkach jak cena złomu. Stąd się pojawia niska cena sprzedaży O2 i O2 Toura, dużo niższa od aut konkurencyjnych w tej samej klasie.
 Wynika, że właściciel SAP oraz zarząd mają nas, klientów głęboko w d… Mamy dać tylko pieniądze. Problem zarówno ściągania w trakcie jazdy na wprost jak i sprzedaży nowych aut po naprawach blacharsko - lakierniczych jest im dobrze znany (zwłaszcza zarządowi SAP). Od wielu lat nic z tym nie robią, bo zarabiają na tym dobrą kasę.
 
 Dzwoniłem do UOKiKu w Krakowie, gdzie skierowano mnie do Warszawy, do Departamentu Nadzoru Rynku. Wstępne informacje, jakie uzyskałem to, że należy przesłać zgłoszenie na piśmie skierowane do prezesa Urzędu, poparte ekspertyzą rzeczoznawcy. Więcej szczegółów, takich jak, czy lepiej razem/ wspólnie złożyć jeden wniosek, czy każdy oddzielnie, jak jest podstawa prawna, na której należy się oprzeć itd, dowiem się w poniedziałek. Pani z UOKiKu musi „doczytać” przepisy i sprawdzić kilak ustaw. Jak się dowiem więcej, dam znać.
 Pozdrawiam
 
 [ Dodano: Pią 04 Lis, 11 18:44 ]
 Mam nadzieję że tym razem będzie ok 
 
 
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Dobra robota - kolego miszka.
 Ja jak na razie walczyłem poprzez UOKiK z Polsatem - ale... pomogło 8)
 Wydaje mi się, że musimy wystąpić wspólnie - wtedy mamy jakieś szanse. Osobno to będą nas w SAP-ie zlewać jak dotychczas. Jak zrobi się głośno o tej usterce poza forum to może w Skodzie zaczną szanować DROGICH KLIENTÓW :P
 
 Tak na marginesie - gdyby sprawa miała miejsce w Stanach pewnie już wszyscy jeździlibyśmy nowymi samochodami i mieli darmowe przeglądy przez kolejne 5 lat!
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Bardzo współczuję problemów z OctaviąZamieszczone przez mmisciorW sobotę jeździłem nowym Passatem 170KM + DSG - też ściągał, trochę słabiej ale tak samo jak moja octavia. 
 Jednak po mojej jezdzie testowej Superbem 2 okazało się, że nie każdy wyrób z grupy VW z mocnym silnikiem z turbiną musi ściągać. Przedstawiam mój cyt. z innego forum gdzie poruszaliśmy ten przypadek. cyt...."Dwa tygodnie temu testowałem Skodę Superb Combi 2.0 TDI 170KM ze skrzynią DSG
 Zaraz po wyjechaniu z salonu Skody zauważyłem, że przy jezdzie na wprost kierownica jest wyraznie przestawiona w prawo.Pomyślałem sobie czy aby egzemplarz który ujeżdżam, nie jest przypadkiem powypadkowy.Pracownik Skody stwierdził, że widocznie podczas montażu koło kierownicy nie osadzono symetrycznie.Ale jak każdy Polak niedowiarek postanowiłem samemu sprawdzić czy rzeczywiście to tylko błąd w montażu na lini produkcyjnej. Pamiętam również z forum Skody narzekania niektórych użytkowników tego modelu, na problemy z trakcją.Także nadarzyła się doskonała okazja do weryfikacji różnych teorii na ten temat.
 Przy ostrym przyśpieszaniu nie czuć było, żeby auto miało jakąkolwiek tendencję do uciekania w lewo lub w prawo i trakcję trzymało wręcz wzorowo.Ale dalej nie dawałem za wygraną i przy prędkościach 60,100,140km/h(Obwodnica Trójmiasta) przy ostrym deptaniu gazu puszczałem kierownicę co wprawiło o lekki zawrót głowy Pana ze Skody siedzącego obok mnie No ale myślę sobie jak mam wydać ponad 100tys. to kota w worku nie mam zamiaru kupować.Niestety Superb ani na moment nie dał się wytrącić z obranego toru jazdy i perfekcyjnie trzymał trakcję idealnie na wprost.Przedstawiciel dealera dumny jak paw, że test wypadł pozytywnie.Ja musiałem podwinąć ogon pod siebie, że nie miałem racji No ale myślę sobie jak mam wydać ponad 100tys. to kota w worku nie mam zamiaru kupować.Niestety Superb ani na moment nie dał się wytrącić z obranego toru jazdy i perfekcyjnie trzymał trakcję idealnie na wprost.Przedstawiciel dealera dumny jak paw, że test wypadł pozytywnie.Ja musiałem podwinąć ogon pod siebie, że nie miałem racji ops: ops:
 "koniec cyt.
 
 Komentarz
- 
 
 
Komentarz